Izdelava logotipov - 10 NE-jev

Logotip predstavlja vizualno osebnost podjetja in iz pogleda prvega zunanjega vtisa lahko rečemo, da logotip = podjetje. Kvaliteten logotip je eden od najhitrejših načinov grajenja prepoznavnosti podjetja. Če podjetje ponuja dobre usluge, bi moral logotip to tudi odražati. Nasprotno temu pa slab logotip namiguje tudi na podobno kakovost podjetja.

Tukaj je deset točk katerim se je dobro izogniti pri izdelavi logotipa.

Logotip sestavljen iz clipart-ov

Večina računalniških clipart slik je široko razširjenih po svetovnem spletu, zato obstaja velika možnost, da bodo ljudje prepoznali "sposojeni" logotip. Tak izdelek sigurno ne zagotavlja občutka resnosti in verodostojnosti.

Naredi si sam svoj logotip

Velja zelo podobno kot za zgornji scenarij. Svojemu podjetju boste naredili veliko večjo uslugo, če boste delo prepustili poklicnemu oblikovalcu.

Dobro podjetje si zasluži logotip, ki odraža njegovo kvaliteto. Lastniki podjetij običajno veliko časa in denarja investirajo v inventar, opremo, delovne procese, itd., oblikovanje logotipa pa vseeno prepustijo neprofesionalcem. Spodaj je nekaj primerov kako in zakaj:

  • Lastnik podjetja želi privarčevati in bo logotip oblikoval sam.
  • Prijatelj ali sorodnik, ki trdi, da nekaj ve o grafičnem oblikovanju naredi logotip kot uslugo.
  • Napačni ljudje so najeti za nalogo - npr. lokalni tiskar po vsej verjetnosti ni pravi človek za to.
  • Logotip je naročen preko natečaja - natečajev se v veliki večini udeležujejo predvsem amaterski oblikovalci.
  • Oblikovanje logotipa se zaupa podjetju, ki nudi zares poceni storitev.

Vse zgoraj našteto lahko pripelje do zelo slabih posledic za podjetje. Če vaš logo izgleda amatersko bo na prvi vtis amatersko izgledalo tudi vaše podjetje!

Brezplačne strani za izdelavo logotipov

Še ena varianta, ki spada v kategorijo zgornjih dveh. Ne samo, da logotipi narejeni preko teh spletnih strani izgledajo neprofesionalno, obstaja tudi velika verjetnost, da bo enak logo uporabljalo na desetine ali celo stotine podjetij po svetu. Prav tako ti logotipi za seboj ne nosijo nobenega premisleka, koncepta, individualnosti in lastnosti hitrega in trajnega vtisa v spomin.

Posebni učinki

Umaknite posebne učinke in poudarite bistvo. Posebni efekti, kot so sijaji, sence in plastičnost so nepogrešljiv element pri grafičnem oblikovanju, vendar pa so lahko moteč dejavnik, če so pripeti na logo. Dober logotip bi moral stati sam zase brez kakršnih koli posebnih učinkov. Posebni efekti so tudi težko vidni (ali pa sploh izpadejo drugače kot bi si želeli) v črno-beli tehniki.

Pravokotnik

Logotip ni oglaševalski prostor zato si boste z izdelavo takega logotipa povzročili več škode kot koristi. Seveda (kot bomo na koncu omenili) obstajajo tudi izjeme, ampak praviloma bi bilo prej dobro poiskati druge možnosti.

Integrirani logo

Oblikovalci občasno integrirajo kakšen grafični element v logotip, da ga naredijo posebnejšega (npr. namesto črke O uporabijo planet, oko, povečevalno steklo, ipd.). Ta metoda je lahko tudi zelo rizična in se s slabo izdelavo maščuje najmanj z nejasnostjo logotipa.

Samo besedilo

Logotip, ki je sestavljen samo iz besedila, zmanjšuje zmožnost sporočanja posebnosti podjetja in hitrega vtisa v spomin. Če se takemu logotipu ne morete ali ne želite odreči, potem razmislite o uporabi jasnega in unikatnega besedila in fonta (pisave).

Monogram

Monogrami (začetne črke) se težko uporabljajo učinkovito. Podjetje z monogramskim logotipom običajno potrebuje dalj časa za grajenje prepoznavnosti. Morda jih je zabavno izdelovati, ampak na koncu malo povedo o dejavnosti podjetja in so v večini nejasni ter težko prepoznavni.

Zapletenost

Natančne ilustracije, fotografije, ali zapletene predloge niso uporabne za izdelovanje logotipov! Vsak novi detalj, je detalj več, ki si ga mora (potencialna) stranka zapomniti. Preprost, unikaten logotip z jasnimi linijami in barvami bo imel sigurno večjo moč in sposobnost vtisa v spomin. Logotip z veliko detajli bo najverjetneje tudi zelo nejasen ob manjših velikostih.

Vstavljanje slik

Vstavljanje slik v logotip je iz večih razlogov zelo napačno:

  1. Prvi problem je to, da logo potem ne moremo uporabljati kot grafike, ker bo zaradi nejasnosti neprepoznaven.
  2. Druga stvar je, da poleg napisa "Pizzeria" ne potrebujemo še slike pice. Vemo kako izgleda pica! Raje na logotipu poudarite pozitivne lastnosti, ki jih nudi vaša kuhinja.
  3. Tretje, detaljnih slik ne moremo shranjevati v vektorski obliki, kar pomeni, da logotipa ne moremo poljubno večati ali manjšati, brez da bi le-ta izgubljal na kvaliteti.
  4. Tretja in najpomebnejša zadeva je, da tak logo izgleda neprofesionalno in kot smo že večkrat povedali, za nekoga, ki še ni seznanjen s storitvami podjetja, posledično neprofesionalno izgleda tudi podjetje samo.

Za konec

Za konec naj velja tudi to, da izjeme potrjujejo pravilo in v kolikor so rešitve dobre lahko kdaj tudi s kršenjem določenih pravil naredimo unikaten in kvaliteten izdelek.