Psihologija barv in njihova uporaba na spletnih straneh

Pri izbiri barv za spletno stran moramo biti pozorni na tri glavne lastnosti:

  1. psihološki efekt,
  2. bralnost,
  3. komplementarnost barv z ozadjem, grafiko, besedilom in povezavami.

Vse to so področja, ki jih moramo v celoti upoštevati, če želimo ustvariti učinkovito, lepo in funkcionalno spletno stran. Spodaj je naštetih nekaj vplivov, ki jih imajo barve na gledalca in katere moramo pri izdelavi spletne strani upoštevati:

  • Barve imajo najmočnejši vpliv v prvih 90 sekundah.
  • Dobra izbira barv lahko naredi na gledalca močan vtis, ga motivira in pomaga prepričati za nadaljne raziskovanje vaše strani.
  • Barve ne samo, da lahko poudarijo kvalitete nekega izdelka ali storitve ampak imajo tudi velik vpliv na samo vedenje (reakcije) obiskovalca.
  • Barve imajo drugačen vpliv v različnih kulturah.
  • Izbira barv pošilja vašim obiskovalcem specifično sporočilo.

Upoštevajoč dejstvo, da se ljudje odzivamo valiko bolj na ne-verbalne, kot verbalne namige, je nadvse pomembno, da izberemo ustrezne barve glede na občutke, ki jih želimo sprožiti pri obiskovalcu.

Sledeči opisi barv so povezani z občutki ali kvalitetami, ki jih imajo le-te v zahodni kulturi:

Bela barva napeljuje na iskrenost, čistost (nedolžnost), snažnost, vdanost, lahkotnost in sodobnost. Bela je v večini primerov najprimernejša (in tudi najpogostejša) barva ozadja. Pri predstavitvi podjetja lahko daje vtis svežine in sigurnosti.


Črna barva napeljuje na eleganco, drznost, moč, avtoriteto, zapeljevanje in intelekt. Črna (ali zelo temna barva) je najprimernejša barva za besedilo na svetlih ozadjih. Za ozadje jo uporabljamo po tehtnem premisleku glede željenega sporočila (najprimernejša je pri umetniških predstavitvah, foto galerijah, predstavitvah modelov, kozmetike, ipd.).


Rdeča barva namiguje na moč, spolnost, strast, hitrost, nevarnost, agresivnost in zahtevo po pozornosti. V poslu se jo povezuje z obvezo (obvezujočnostjo). Rdeča je čustveno najbolj intenzivna barva. Stimulira hitrejše dihanje in utrip srca.


Modra barva predstavlja varnost, zaupanje, zanesljivost, vero, zvastobo, pripadnost in dostojanstvo. Modra je najpriljubljenejša med vsemi barvami. V poslu namiguje na finančno odgovornost in zanesljivost.


Zelena barva namiguje na obilje, zdravje, plodnost (rodovitnost), svobodo, zdravljenje, naravo, rast (razvoj) in mir (mirnost). V poslu namiguje na status in premožnost. Zelena je najlažje gledljiva barva, na človeka pa deluje pomirjujoče.


Siva barva namiguje na resnost (vnemo) in praktičnost. V poslu pomeni tradicionalnost in konzervativnost.


Roza (rožnata) barva namiguje na mehkobo (nežnost, milino, blagost), sladkobo, ženskost, blaginjo, nedolžnost (preprostost) in gojenje pozitivnih čustev.


Vijolična barva namiguje na dostojanstvo, duhovnost, razkošje, blaginjo, avtoriteto in preobrazbo. V poslu pomeni kvaliteto in dovršenost. Vijolična je najpriljubljenejša barva med umetniki.


Oranžna barva namiguje na igrivost, zabavo, veselje, čustveno vibracijo, krepkost in ambicioznost.


Rumena barva namiguje na sonce (vedrino), toplino, veselje in srečo. V poslu namiguje na intelekt in uglašenost. Rumena povečuje koncentracijo in stimulira metabolizem. Je najtežje gledljiva barva, zato tudi najneprimernejša za uporabo v besedilih in ozadij za besedila.


Zlata barva namiguje na vrednost, prestiž in bogastvo.


Srebrna barva namiguje na znanost (napredek), eleganco in prestiž.