Učinkovitost spletne strani

Učinkovitost spletne strani, pomeni lastnost, da uporabniki določeno spletno stran najdejo, na njej uspešno pridejo do željene informacije in se kasneje na stran tudi vračajo. Naredite enostaven test, če je vaša spletna stran prijazna do vaših uporabnikov, tako kot bi morala biti. Spletne strani pogosto (beri - v veliki večini) ne dajejo željenih rezultatov. To je zato, ker jih uporabniki ali težko najdejo ali težko razumejo ali po njih težko navigirajo. Tukaj je nekaj potencialnih problemov, katerim se lahko enostavno izognemo.

Vidljivost spletne strani

Je vašo spletno stran lahko locirati? Jo promovirate povsod, kjer se le da (npr. vizitke, kuverte, dokumenti ipd.) in ali je vaša spletna stran prijazna do spletnih iskalnikov? Ali promovirate prednosti uporabe vaše spletne strani? Si je vaš spletni naslov lahko zapomniti in ga je lahko napisati?

Sporočilnost spletne strani

Ali uporabnik takoj razume zakaj bi moral brati dalje? Imate samo nekaj sekund, da prepričate uporabnika, naj začne brati vaše sporočilo. Če vaša spletna stran takoj ne postreže z očitnim "zakaj sodelovati z nami", bo bolj verjetno, da bodo obiskovalci vašo stran hitro zapustili. Izgubili boste ves čas in denar, ki ste ga porabili za privabljanje obiskovalcev na vašo spletno stran. Uvodna stran bi se morala začeti z naslovom, ki takoj sporoča, da ste seznanjeni z uporabnikovimi željami in da jim lahko takoj pomagate uresničiti njihova pričakovanja. Uvodne animacije in dobrodošlice porabljajo dragocen uporabnikov čas in običajno dosežejo ravno nasprotni učinek od željenega - obiskovalca odvrnejo od nadaljnega ogleda spletne strani.

Preglednost spletne strani

Se uporabnik vaše spletne strani lahko hitro in enostavno odloči, kaj bo naslednja stvar, ki bi jo želel prebrati? Na najboljših spletnih straneh dobite jasno in hitro osredotočenje, oziroma pregledno zaporedje. Veliko uvodnih strani pa po drugi strani nudi tako veliko navigacijskih možnosti, da ta obiskovalca paralizirajo in posledično stran hitro zapusti. Raziskave so pokazale, če imate spletno trgovino in obiskovalcu ponudite možnost nakupa med šestimi različnimi artikli, bo povprečna uspešnost prodaje okoli 30%, če pa obiskovalcu ponudite možnost med 16 različnimi artikli, pa ta pade na vsega 3%.

Registracija in e-novice

Ali omogočate vašim uporabnikom, da se naročijo na vaše e-novice in jih tako povabite, da se vrnejo na vašo stran? Če nimate uporabnikovega e-maila in dovoljenja, da mu lahko sporočate novosti na vaši spletni strani, ga po vsej verjetnosti na strani ne boste več videli. Mnogo spletnih strani ponuja možnost naročnine na njihove spletne novice, vendar le redke ponujajo tehten razlog, kaj naj bi uporabnik s tem pridobil. Brez obrazložitve in prikaza prednosti registracije, se bo obiskovalec težje odločil za vpis.

Berljivost besedila

Je vaše sporočilo lahko prebrati? Lažja berljivost ima veliko večji pomen na ekranu, kot na papirju. Nepravilnosti, ki jih na papirju brez težav spregledamo, so lahko na spletu odločilnega pomena. Dolge vrstice so težko berljive in obiskovalec lahko na koncu vsake hitro izgubi pregled nad položajem branja. Največja dolžina ene vrstice naj bi bila 2/3 širine zaslona. Pišite kratke stavke in odstavke in med odstavke vstavite prazen prostor. Pogosto vpisujte naslove in podnaslove. Vsak naslov in podnaslov naj "propagira" njemu sledeči tekst in zagotavlja novo točko od katere lahko uporabnik ponovno začne brati.

Kopiranje (printanje) vsebine

Ali omogočate, da lahko vaši uporabniki brez težav kopirajo pomembne vsebine, dokumente in najrazličnejše opise. Naredite povezave do, za kopiranje prijaznih strani. Popravite razmake med vrsticami in stranmi vaših dokumentov. Dajte vsebinsko vrednost vašemu sporočilu in ga naredite lahkega za branje tudi ko uporabnik ni na spletu. Ni vam potrebno ponuditi za kopiranje prijazne povezave za ves tekst, ampak samo za ključne vsebine, pomembne produkte ali prihajajoče dogodke.

Kontaktni podatki

Ali obiskovalcu omogočate lahek dostop do kontakta z vami? Imate na vsaki strani vse podatke za kontaktiranje (telefon, fax, e-mail in poštni naslov)? Izogibajte se le povezavi "kontakt", ki požene uporabnikov odjemalec za pošto. Dajte obiskovalcu možnost da pokliče, pošlje fax, napiše e-mail, ali napiše klasično pismo!