Osnove izdelave kvalitetne spletne strani

Veliko je napisanega o tem, kako optimirati spletno stran za boljše uvrstitve v iskalnikih. Ta je seveda ključnega pomena za število obiskov vaše spletne strani, ne pozabite pa, da samo obiskovalci, ki postanejo vaše stranke in kupci, prinašajo tudi denar v vašo blagajno. Spodaj je nekaj točk, na katere se lahko oprimete pri grajenju kvalitetne in verodostojne spletne strani.

Profesionalni vtis

Spletna stran bi morala izgledati profesionalno, če želite, da obiskovalec dobi vtis, da je tudi dejavnost katero ta stran predstavlja enake kakovosti. Vanjo bi morali vložiti nekaj časa in truda, oziroma delo prepustiti poklicnemu oblikovalcu, tako, da stran ne bo vzbujala vtisa kot, da je nastala v vaši dnevni sobi ob prostem času. Lepa in funkcionalna stran na obiskovalca takoj naredi dober vtis in mu daje zaupanje za prvi korak proti vam. Nasprotno, amatersko izdelana spletna stran direktno namiguje na to, da je tudi vaša storitev podobne kakovosti. To je eden izmed prvih in ključnih elementov, koliko obiskovalcev vaše spletne strani se bo pretvorilo v vaše stranke.

Kvalitetne slike

Uporabljajte kvalitetne slike, ki so v povezavi z vašo storitvijo. Npr. slike ljudi se dobro odnesejo v nekaterih panogah, ki imajo direktni kontakt z njimi (zavarovalnice, banke, javni prevozi, itd.), v drugih se bolje obnesejo slike, ki so bolj v povezavi z njihovimi storitvami. Slikam poskusite dajati komentarje. Ne pozabite, da še posebej za splet (kjer uporabniki ne berejo, ampak vsebino "skenirajo") velja, da je slika vredna 1000 besed. Slike naj bodo lepe, ostre in pravilno barvno skorigirane. Pri optimizaciji slik za vašo spletno stran bodite še posebej pozorni na razmerje med velikostjo datoteke in kakovostjo slike. Za čim manjšo velikost datoteke vam bodo zelo hvaležni predvsem uporabniki s slabšimi povezavami. Prav tako pa ne smete pozabiti na kvaliteto slike, kajti slika s slabšo kvaliteto lahko hitro odseva občutek nestrokovnosti.

Barve in barvna shema

Izberite barve, ki so v logični povezavi s storitvijo, ki jo nudi vaše podjetje in/ali celostna grafična podoba. Naprimer; roza-modro-rumeno barvno shemo v povezavi s slikami lahko uporabimo za potovalne agencije, počitniška zavarovanja itd., neprimerna pa bi bila npr. za kakšne bolj tehnične storitve.

Belo področje med in okoli vsebine povečuje preglednost in preprečuje prevladovanje katere izmed barv. Barve naj ne bodo premočne (razen če ne želimo posameznega dela posebej poudariti), saj to zmanjšuje berljivost in oko odvrača od vsebine.

Enostavna navigacija in drevesna zgradba

Ena od najpomembnejših stvari, ki bi jo morali zagotoviti je logična in pregledna navigacija po spletni strani. Prav tako bi se morali prepričati, da je najpomembnejša vsebina na dobro vidnem delu vaše spletne strani. Ostala vsebina je lahko objavljena na spodnjem delu iste strani (do katere dostopamo z drsnikom) ali na novi podstrani. To omogoča, da so obiskovalci postopoma pripeljani do željene vsebine. Zmotno je mišljenje, da več vsebine kot jo bomo ponudili na prvi strani, več jo bodo obiskovalci videli. Nepregledne spletne strani in strani s preveliko količino besedila obiskovalce odvračajo od nadaljnega ogleda in so eden glavnih razlogov za hitro zapustitev spletnega mesta. Svetovno priznane statistike so pokazale, da drevesna zgradba na spletni strani ključno pripomore k daljšemu zadrževanju obiskovalca pri posameznem obisku. Obiskovalec naj preko logične drevesne strukture sam pride do željene vsebine.

Učinkovita in kvalitetna vsebina

Tudi za pisanje prodajno učinkovite vsebine lahko najdete veliko člankov (enega izmed njih dobite na: prodajno besedilo). Ključnega pomena je predvsem to, da obiskovalcu takoj poveste edinstvene prednosti, ki jih bo pridobil v sodelovanju z vašim podjetjem (v marketinškem jeziku se to pojmuje kot USP - unique selling proposition (edinstvena prodajna ponudba)).

Veliko je govora o gostoti ključnih besed (ki naj bi za uspešno optimizacijo za iskalnike znašala od 3% do 7%), vendar bi preveliko osredotočanje na to odsvetoval. Če se vsebina "dobro bere", bi tudi ključnih besed moralo zadostovati.

Ne pozabite spletno stran redno posodabljati, saj imajo tako vaše stranke kot pogoni iskalnikov radi spletne strani, ki so "na tekočem".

Na spletno stran podajajte predvsem vsebine, ki bodo vašim potencialnim strankam pomagale do lažjih in kvalitetnejših odločitev in zmanjšajte število ponudb in posebnih ponudb (predvsem na uvodni strani). Statistike kažejo, da najboljše rezultate dosegajo strani z manjšim številom posebnih ponudb - vsekakor naj jih posamezna stran ne bi imela več kot 6. Na ta način si boste pridobili veliko kvalitetne vsebine, ki bo vaše obiskovalce prepričala, da ste dejansko strokovnjak na svojem področju, predvsem pa bo to dokaz, da vam je korist vaših strank vedno na prvem mestu (kar je dejansko tudi prvi pogoj za pričetek uspešnega poslovanja v kateri koli dejavnosti).

Kritike obiskovalcev

Obrazci, ki dovoljujejo odziv vaših obiskovalcev so pomemben dejavnik pri pridobivanju idej, kako izboljšati spletno stran. Spletna stran bo tako lahko le še bolj služila svojemu namenu.

Povezave

Če je le možno na strani uporabljajte besedilne povezave z vam pomembnimi ključnimi besedami. Namesto: za več informacij kliknite tukaj, uporabite: več informacij dobite na podstrani nasveti o grafičnem oblikovanju.

Ne vzpostavljajte povezav s stranmi, ki nimajo nič skupnega z vašo storitvijo ali so slabe kvalitete.